Mekansal Kurgu Oyunu SpaceChase

“ Mekansal Kurgu oyunu; SpaceChase”

MEKANLAR ARASI İLİŞKİLER OYUN OYNAYARAK DEŞİFRE EDİLEBİLİR Mİ?

Mekânlar arası ilişkileri kurgulayan oyun çok yakında ücretsiz olarak kullanıma açılacak.    

Oyuncular konut, restoran, kreş gibi birçok mekânı kurgusunu çözmeye davet ediliyor. Seçilen mimari yapının araştırma & senaryo sürecinde kullanıcılara gerçek zamanlı bilgi akışı sağlanıyor. Oyun kullanıcısına mekanlar arası ilişkiler kurgularken “kanıt temelli tasarımlar “ortaya çıkarıyor. İstanbul Teknik Üniversitesi, Tuşpa Mimarlık ortaklığı ve Bilgi Üniversitesinin desteği ve TUBİTAK Ardeb Araştırma destek fonu ile mimari tasarım oyunu “SpaceChase Game “geliştirildi.

MİMARİ TASARIMA MERAKLILARIN İLGİSİNİ ÇEKECEK BİR OYUN

SpaceChase mekânı okumaya, çözümlemeye yönelik çeşitli temsil-analiz yöntemlerinden yararlanan, Mekân Dizimi ve çizge teorisi temelli bir yazılım altyapısı kullanıyor. 

16 AY SÜREN ARAŞTIRMALAR  SONUCUNDA OYUN HAYATA GEÇTİ

İstanbul Teknik Üniversitesi öğretim üyesi Doç. Pelin Dursun Çebi; “Tasarım sürecinde grafik-teorik temelli araçların yaratıcı bir şekilde kullanılması, düşüncelerini “yaparak” geliştiren, “yaptıklarından öğrenen” mimarlar için önemlidir Mekânsal organizasyonların bilimsel anlamda ölçülmesine ve bir tasarım verisi olarak sürece aktarılmasına odaklanan, bu tür deneysel çalışmalar çok değerli. Mimarlara tasarlarken birlikte düşünebilecekleri araçlar olarak yardımcı oluyor.” 

Tuşpa Mimarlık kurucusu Mimar Nilüfer Kozikoğlu; “SpaceChase mimari tasarım kararlarını görselleştirmek ve mimari programa yönelik potansiyelleri ortaya çıkarmak için senaryoların geliştirilmesinde çoklu versiyonların hesaplanmasına ve değerlendirilmesine fırsat tanıyor. Mekânsal kurgunun iterasyona dayalı “skeç” yani karara dönüşmesini haller, senaryolar ve ambiyans yani fonksiyon ve algı ekseninde eğlenceli ve pratik şekilde ortaya çıkarıyor.” 

Oyunun teknik yazılım desteğini PC ve konsol oyunları ile teknolojileri üreten, geliştirici odaklı Nowhere Studios, arayüz tasarımını ise EDL, senaryolaştırmayı Emre Kuzuoğlu üstleniyor, mimari Kodlama ortamı Grasshopperda çalışan SC Eklentisi ise Oğulcan Üneşi tarafından geliştiriliyor.

mekandizimitasarimi@gmail.com adresine başvurularınızı gönderebilirsiniz!

@spacechasegame sosyal medya hesaplarını takip ediniz!

The following two tabs change content below.

Mecmua İstanbul

Mecmua İstanbul yayın ekibi olarak az zamanda çok şey yapabilmenin günümüzde kayıp bir hazine haline geldiğini farkettik.  Zengin ve günceli yakından izleyen içeriklerimiz ile okuyucularımıza “kültür-sanat ile yaşamı” teşvik ediyoruz.

Son Yazıları Mecmua İstanbul (tüm yazıları)

BU SAYFAYI PAYLAŞ

.