Kırmızı türbanlı adam
Kırmızı türbanlı adamın sakin mizaçlı görünümü oldukça ilgi çekicidir.
Eserden bizlere yüzyıllar öncesinden ulaşan, gerçek kadar keskin bakışlar fazlasıyla dikkat çekmektedir.
Yakın planda incelendiğinde ten rengi, ilerleyen yaş ile birlikte yerini almış yüz (mimik) çizgileri resmi ön plana çıkaran, efektlerden en çok etkili olanıdır.
15. Yüzyıl kuzey Rönesans eserlerinden en çok bilinen eserlerin arasında yer almaktadır.
Eski dünya kültürlerine ve özellikle Doğu Sanatına gönderme yapıldığı düşünülmektedir .
“Türbanlı Adam” tablosu ressamın kendi muhtemel otoportresi olarak kabul görmektedir.
Jan van Eyck
Jan van Eyck’in bu eseri (1434) ile Orta Çağ geleneklerinden ayrılan ilk ressam olma unvanını pekiştirmiştir.
Marco Polo ve Cristof Colomb’un keşifleriyle İnsanların kendilerini ve dünyayı keşfetmeye başladığı, bilimin ilerlediği Rönesans dönemi eseridir.
Dönemin portrelerinde kişiyi gerçeğe uygun bir biçimde yansıtmak önceliklidir.
ELIMDEN GELEN ( ich can)
Sanatçının eserlerinde;
Jan Van Eyck buradaydı imzası kendinden sonraki yeni nesil sanatçılara kendi tarzlarına sahip çıkmaları için öneri niteliği taşır.
Ressamın kendi şahitliğini kastediyor olması ihtimaller arasındadır.
Ortaçağ sonrasında gelişen Rönesans sanat eserleri kadar yaşanan toplumsal yenilikler açısından da, yenilenme ve canlılık hissi taşımaktadır.
Zengin ve güncel kültür sanat haberleri için,
“Mecmua İstanbul” takip etmeyi unutmayın
Yorum ve önerilerinizi bekliyoruz.
İnstagram hesabımız @mecmua.istanbul
#sanathaber #rönesans #sanattarihiplatformu #sanat #sanatçı #janvaneyck #kültür #kültürsanat #haberler #sanatetkinlikleri #güzelsanatlarfakültesi #tarih
Son Yazıları Tülay Çağlar Kadı (tüm yazıları)
- Türk Tarihinde İz Bırakan Kadınlar - Nisan 2, 2024
- Fotoğraf Yarışması Başvuruları Başladı - Nisan 2, 2024
- Genç yetenek İlyun Bürkev - Şubat 29, 2024