Sembolist Ressam Tolga Ezel

Merhaba Sayın Vecdi Uzun,

Sözlerin tek başına hakikati aktaramayacağı gerçeğinden yola çıkarak, sembollerin büyülü dünyasında dolaşmaya devam ediyorum. Semboller insanlığın ortak dili olup,  bütün kadim uygarlıklarda sembollerin önemi en üst düzeydeydi. Günümüzde maalesef bu dil unutulmuş durumdadır.

Resimlerimde sembolleri iki ayrı kategoride soyutlaştırıp kullanıyorum; Evrensel semboller ve evrensel olmayan semboller. Örnek vermek gerekirse, Cemal Süreya hakkında bir eser üretirken onun hakkında bulabildiğim kadar bilgi toplayıp, hayatında yer eden sembolleri resmin içerine gizliyorum. Bunlar evrensel olmayan semboller kategorisine giriyor. Evrensel sembollere örnek olarak beyaz lotus çiçeği örneği verebiliriz. Beyaz lotus çiçeği reenkarnasyonu ve ölümsüzlüğü temsil eder. Benim resimlerimde soyutlaştırmadan olduğu gibi kullandığım tek sembol mumlardır. Mumlar benim imzam haline gelmiş durumda olup, çünkü mum aydınlanmayı, şuurlanmayı ve saflaşmayı temsil eder.

Işığın bizlere armağan ettiği renklerin gücünü sonuna kadar kullanmaya çalışıyorum. Benim resimlerim çok renkten oluştuğu için belli bir algoritmadan oluşuyor ve resim yaparken üzerimde farklı bir etki oluşuyor. Sembolleri soyutlaştırıp tuvale çizim yaptıktan sonra sıra renk seçimlerine geliyor. Örneğin ilk renk olarak buz mavisi kullandığım zaman üzerimde farklı bir enerji oluşuyor. Yanına derin sarı kullanınca verdiği enerji daha farklı oluyor. Bunların yanına üçüncü renk olarak yeşil kullanırsam farklı kırmızı kullanırsam farklı bir ruh haline giriyorum. Renklerin bilinçaltımıza büyük etkisi var, öyle bir kodlanmış ki; on renkten oluşan bir resim düşünün, tek bir rengi çıkarırsanız resmin verdiği enerji değişiyor!

Her resmimde bir önceki resmimin üzerine çıkmaya çalışıyorum. Resim sanatı;  çok uzun ve ilginç bir serüven olup, bir nevi tekâmül sürecine benzetiyorum, zamanla gelişiyor ve ruh haline göre farklı yönlere gidiyor. Resimlerim ilk bakışta karışık gibi görünse de evrensel bilgi ve hakikatleri basit ve sade ögelere indirgeyip birleştirmekten oluşuyor. İnsanlar var olduğundan bu yana sembolleri kullanmış ve sembollerin hiçbiri tesadüf üzerine seçilmemiştir, ruhsal tebligat yoluyla gelmiştir. Bu aralar sayısal sembolleri araştırmaya başladım zira evren sayılar üzerine kurulmuş bir sistemdir ve semboller görünür alem ile görünmez alem içerisinde paralellik taşır. Bir takım hakikatler insanların gözlerinin içine girmesine rağmen fark edemezler. Oysa işaretler her yerden her an gelebilir ve bunlar genellikle çeşitli semboller vasıtasıyla olur. Çakralar açıldıkça gözlemlediğimiz olayların asıl anlamlarını daha iyi idrak ederiz.

Sonuç olarak uğraştığım sanat dalındaki tarzım bilgi edinmek ve bu bilgileri geleceğe aktarmak üzerine kurulu olduğu için yaşadığım sürece araştırmaya devam edeceğim.

Saygılarımı sunuyorum!

Tolga Ezel

Tolga Ezel (@tolga_ezel) • Instagram fotoğrafları ve videoları

Vecdi Uzun (@uzunvecdi) • Instagram fotoğrafları ve videoları

 

 

 

 

 

 

 

The following two tabs change content below.

Vecdi Uzun

1959 Mersin doğumludur. İşletme ve Felsefe Lisans mezunu olup, Sanat Tarihi Lisans ve Yüksek Lisans eğitimine devam etmektedir. İş hayatını başlangıçta banka ve finans sektöründe üst düzey yönetici ve daha sonra bir dış ticaret şirketinde ortak olarak sürdürmüştür. Yayınlanmış bazı sanatçı biyografileri kitapları bulunmaktadır. Şu an düzenli olarak çeşitli gazete ve dergilerde başta “Genç Ressamlar” olmak üzere plastik sanatçıları tanıtıcı yazılar, inceleme yazıları ve sanat yazıları yayınlamaktadır.

Son Yazıları Vecdi Uzun (tüm yazıları)

BU SAYFAYI PAYLAŞ

.