Deniz Karakurt Dikiş İzi

DENİZ KARAKURT

“DİKİŞ İZİ”

Resminin odağını oluşturan  “Dikiş İzleri”ni  uzun süre boya ve fırça ile uygulayan   ve “Resim sadece boya ve fırça ile yapılmaz.” yaklaşımından yola çıkarak son dönemde bu uygulamayı gerçek dikiş iplerine taşıyan Ressam Deniz Karakurt’u daha yakından tanımak üzere tatilden de yararlanarak Antalya’daki atölyesinde ziyaret ettim. Kendisi, sanat ve sanatı üzerine uzun uzun sohbet ettik.

Kısa bir süre sonra Deniz Karakurt ve sanatı hakkındaki düşüncelerimi kaleme alacağım ve sanatseverlerle paylaşacağım.

Bu görüşme esnasında aşağıdaki sözcüklerle Deniz Karakurt’tan kendisini anlatınca ben de sanatseverlerle paylaşmak ve tanıtmak istedim.

“Zihnimiz istesek de istemesek de belirli zaman diliminde bizi geçmişe götürür ve anılarımız bize kendini hatırlatma gayretine girer. Yaşantılarımız, tanıklıklarımız bizi ve sanatımızı şekillendirme eğilimine sokmaktadır.

Benim resimlerimde yapmaya başladığım hem fırçamla paralel gördüğüm bir etki hem de kavramsal boyutta beni geçmişimdeki cerrahi deneyimlerime götüren bir uygulama olarak başladı.  “Yapmış olduğum resimlerde üzerine ne yapabilirim?” düşüncesinden öte spontan şekillenen ve beni içine kendiliğinden dâhil eden bir ihtiyaçtı. Bu süreçten önceki resimlerimde de hissedilen hareketli fırça yerini iplere devretmekte ve bu görevi birlikte üstlenmekte. Aslında bu bir çeşit dönüşüm. İzleyici resme uzaktan baktığında bu malzemeyi fark etmiyor ancak resme yaklaştığında malzemeyi anlıyor. Süreç içinde malzemenin nereye gideceğini, nelerin eklenip nelerin çıkacağını şimdilik kestiremiyorum. Bunun planlanarak değil yaşayarak, tecrübe ederek yeni dönüşümler meydana getireceğini düşünüyorum.

Resimleri ilk olarak tuval üzerine akrilik ya da yağlı boya ile tamamladıktan sonra temelini cerrahi dikiş girişiminden alarak devam ediyor. İpler, resim ile paralel şekilleniyor. Atılan her dikiş ve düğüm aslında fırçam ve boyam oluyor. Kullandığım tekstil malzemesi tek bir standart taşımadan şekillenen boyutlarda. Resim yüzeyinde bazen tüm tuvali ele geçiren ipler bazen de boya alanı içinde kendini kamufle ederek fark edilmeden resim yüzeyinde yer alıyor.

Burada atılan her düğüm psikolojik açıdan üzerini kapattığımız yaralar, kamufle ettiğimiz sorunlar ve geçmişimizde bizde iz bırakan travmalar olmaktadır. Nasıl açık bir yaranın kapatılması için sutür (dikiş)atılması gerekiyorsa yaşantılarda da kapattığımız yaralar bulunmakta.  Bu yaralar ilk dikildiğinde oldukça fark edilir hatta bu yaraya bakılmaya bile tahammül yoktur. Ancak yara yeri kaynadığında ve yara kapandığında biz artık dikişten rahatsız olmamaya başlarız. Ama aslında hep hafızamızdadır. Biliriz ve unutmayız.

Bu resimlerimde bazen üzerini güzel bir dantelle kapatmış güzel bir kadın olabilmekte, bazen de yoğun bir ip yumağı ile sarmalanmış bir çocuk, ama ne olursa olsun duygularını kamufle edemeyen kişilerdir bunlar!

Tüm bunların ötesinde resimde ortaya çıkardığı doku ve 3 boyut etkisinin beni heyecanlandırdığını söyleyebilirim. “

 

Özgeçmiş: Denizli’de doğmuştur. 2004 yılında Akdeniz Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi resim bölümünden birincilikle mezun olmuştur. 2007 yılında Akdeniz Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümünde “İçe Kapanışa tepki, Ruhsal birikim ve sonuçlarının plastik sanatlar bağlamında figüratif yorumlamaları” konulu Tezli Yüksek Lisans eğitimini tamamlamıştır. Kişisel sergilerinin yanı sıra ulusal ve uluslararası birçok sergi ve çalıştaylarda yer almıştır. Özel koleksiyonlarda da ve yarışmalarda ödülü bulunan sanatçı, çalışmalarını Antalya’daki atölyesinde sürdürmektedir.

Sanat Anlayışı: Bir imge ile başlayan yolculuğu çetrefilli yollardan geçerek,  devam ederken aslında kendi yüreğinin derinliklerinde son bulmaktadır. Resimlerindeki imgeler görünenin ötesinde tinsel fotoğrafının biçim üzerindeki izdüşümüdür. Resimlerindeki sert ve saldırgan çizgiler zaman zaman durağan yüzeyin önüne çıkar. Başkaldıran, hep bir derdi olan ve değişmeceli olarak kullandığı imgeler figürler zaman zaman sakin zaman zaman da hüzünlüdür. Bazen yüzeydeki fovist renkler çizgilerle kavga ederken bir anda dinginliğe ulaşmaktadır.

Sergiler

  • 2021, Kelimat Sanat galerisi, Kavşak ve Yolcu karma sergi, İstanbul
  • 2021,Güray Müze, Avanos, , karma sergi, Nevşehir
  • 2021, MCART, Kıraarthane Ayvalık
  • 2021, Artcontact Contemporary Art fair” Yeninesil Sanat”, İstanbul
  • 2021, Artsürem “Zamanın Dışında” , Modern Sanatlar Galerisi, Antalya
  • 2021, ArtAnkara contemporary Art fair” Yeninesil Sanat”, Ankara
  • 2021, Korart Galery, ADA”, Küçük işler sergisi, Adana
  • 2021, Fi Art gallery, Kirazın Odası sergisi
  • 2020 Artsonline gallery “50 sanatçı 50 eser” karma sergisi,
  • 2020 Alpek Sanat Galerisi, Antalya ”Empati” karma sergi, Antalya
  • 2020 AIAPI-UNESCO Human Rights,The future’s shape,women can save the word exhibition, İtalya-İtaly
  • 2020, Contemporary.p.art “Sanat Sınırları Sevmez” uluslarası karma sergi
  • 2020, Usart, Cumhuriyetin Renkleri, Uluslararası sergi, Karacasu
  • 2020, Portakal Çiçeği Uluslarararası Plastik Sanatlar Kolonisi, Bulaşıcı Olan İiyiliktir Proje sergisi, Ankara
  • 2020, Galery Covid,”Alametifarika” karma sergi
  • 2020, Tam Sanat, Dünya Sanat Gününde Evde Kal., Online karma sergi
  • 2020 “Şapşal” Kişisel sergi, Kadıköy sineması fuaye, İstanbul
  • 2019 Galeri T, Karma sergi, ANTALYA
  • 2019 Akdeniz Üniversitesi 20. Yıl mezunlar sergisi, Güzel Sanatlar Fakültesi
  • 2019 ALPEK MİMARLIK, Karma sergi, Antalya
  • 2017 Aksu köy okulları kapsamında farkındalık temalı Kişisel sergi, Alaylı, Aksu, ANTALYA
  • 2016 Dünya Kadınlar Günü, Karma sergi- Antalya
  • 2014 -2011-2009,Antalya Mimarlar Odası, Buluşma Sergisi, Antalya
  • 2006 Abiko Internaonal Open Air Exhibion, Installation art – JAPONYA
  • 2004 Hasanoğlan Sanat Bayramı, Sanat Çalıştayı, 04- 30 haziran 2004- ANKARA
  • 2003 “Dünya Barış Günü” performans çalışması, Antalya
  • 2003, Kaleiçi “Kültürel Miras Çağdaş Sanat” katılımcı sanatçı-Antalya
  • 2002, Antik Kentte Çevresel Sanat, grup sergisi — Olympos, Antalya
  • 2002, Experimentelle Kuntsin Der Ankstand “Olympos” Galerie ın der KULTUR SCHEUNE HOF AKKERBOOM, KİEL- GERMANY(Almanya)

The following two tabs change content below.

Vecdi Uzun

1959 Mersin doğumludur. İşletme ve Felsefe Lisans mezunu olup, Sanat Tarihi Lisans ve Yüksek Lisans eğitimine devam etmektedir. İş hayatını başlangıçta banka ve finans sektöründe üst düzey yönetici ve daha sonra bir dış ticaret şirketinde ortak olarak sürdürmüştür. Yayınlanmış bazı sanatçı biyografileri kitapları bulunmaktadır. Şu an düzenli olarak çeşitli gazete ve dergilerde başta “Genç Ressamlar” olmak üzere plastik sanatçıları tanıtıcı yazılar, inceleme yazıları ve sanat yazıları yayınlamaktadır.

Son Yazıları Vecdi Uzun (tüm yazıları)

BU SAYFAYI PAYLAŞ

.